Carpe diem

Idag när solen värmde mig i ansiktet insåg jag hur lycklig jag är! Jag har inte känns så här på väldigt länge. Många år av mitt liv var ett enda stort svart hål, oro, ångest och rädsla. Jag vågade aldrig tro på en framtid eller ens ett "normalt" liv. Men bara man har vilja och tro så kommer det en vändpunkt. Min vändpunkt kom för ett år sedan.

Jag tog tag i mitt liv, började plugga på heltid och skakade bort en massa energitjuvar. Jag har fått en struktur i mitt liv. Klart man har dagar med tentaångest och ekonomiproblem men vad är det när man har mål i livet? 

Framtiden ter ser inte längre hotfull utan jag längtar mycket att få uppleva varje ny dag. Jag har helt förändrats som människa. Jag är inte längre den skygga lilla haren och många nya bekantskaper i mitt liv skulle aldrig förstå om jag berättade om mitt förflutna. 

Att vara bland människor och leva ett normalt socialt liv är fantastiskt! Tänk så lite man behöver för att vara lycklig. Förut förstod jag inte uttrycket  "Carpe diem"- fånga dagen- men att ta kontroll över sitt liv betyder så mycket!

fjäril

Kommentarer
Postat av: Hildur

Oj, vilken fin bild. Önskar att jag kunde ta så fina bilder.

2009-04-19 @ 20:27:11
Postat av: Systeryster

Tack tack, men jag har photoshopat lite ;)

2009-04-19 @ 20:29:55
URL: http://snurrigatokfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0