Det gror hos Systeryster

Det är fantastiskt att se hur de små fröna jag sådde har börjat gro och växa. Kan knappt bärga mig tills de får blommor!
Idag städade jag och hittade ett par påsar med dill- och gräslöksfrön. Tänkte så dem ändå även om det är rätt sent nu. 

Drömmer fortfarande om min lilla röda kolonistuga med vita knutar. Tänk att få en massa plats att odla på, det är en helt annan känsla att gräva direkt i marken än att så i krukor på balkongen. Före jag skulle börja gräva och harva skulle jag ta en kopp kaffe men en liten skvätt mjölk i och lösa korsord.....och ja, jag skulle ha blåmålade trädgårdmöbler och en katt som sällskap.


Överst: Sommar malva, lobelia, gräslök och dill (sådde idag)
Nederst: Flitiga Lisa, tagetes






Kommentarer
Postat av: Karl Henrik

Kul att dina frön gror så bra. Jag har också planterat men har inte kommit lika långt som dina. Men det är kul att kunna odla själv.

2009-04-19 @ 20:34:02
Postat av: Systeryster

Ja visst är det kul att se fröna gro! Mina har växt så det knakar. Lycka till med dina odlingar och ha en fin fortsatt kväll!

2009-04-19 @ 20:35:41
URL: http://snurrigatokfia.blogg.se/
Postat av: Systeryster

Ja visst är det kul att se fröna gro! Mina har växt så det knakar. Lycka till med dina odlingar och ha en fin fortsatt kväll!

2009-04-19 @ 20:35:47
URL: http://snurrigatokfia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0