30-års kris!!!

Fasen vad tiden går fort. Det känns som igår då jag ett år i förväg började kryssa av dagarna till min 18-års dag. I år fyller jag 30! Vart tog tiden vägen? Jag minns då en sierska sa till mig för många år sedan att jag skulle ha världens kris till min 30-års dag. Kris vet jag inte, men lite ångest har man för att fylla jämt. 

Om jag ser tillbaka i tiden och jämför med t.ex. mina gamla skolkamrater så ser våra liv helt annorlunda ut. De har familj, jobb och hus. Själv så pluggar jag på universitet och lever studentliv med mina klasskompisar. Jag tillhör de äldsta i klassen. Klart man inte ska jämföra, men lite avundsjuk blir man dock. Man är ju inte en ungdom längre och klart jag också vill ha villa, vovve, volvo nån gång i livet.

En gammal klasskompis till mig som har två barn sa en gång till mig, du som inte har en familj vet ingenting om hur det är att ha barn och vara uppbunden. Nej, det kanske jag inte vet något om. Däremot har jag sett länder och kulturer som jag aldrig trodde jag skulle uppleva. Jag har träffat många människor längs livet och dessutom flyttat till ett nytt land och startat ett nytt liv. 

Jag tänker så här, man skapar själv sin framtid genom val man gör här i livet. Mina gamla klasskompisar hade kunnat resa runt i världen och samla andra erfarenheter istället för att skaffa familj och hus. Jag hade kunnat stanna kvar i min hemstad och levt ett familjeliv med någon trevlig man. 

Så jag ska inte vara bitter, då jag i min ensamhets stunder jämför mig med mina gamla klasskompisar och drömmer om ett liv som deras. Jag är ju trots allt ung eller hur? Jag har tid att påverka min framtid och få det jag så allra högst drömmer om. Ett tryggt svenssonliv. Före det måste jag beta av 2,5 års tufft plugg......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0