Detta med tassar är verkligen ett handikapp!

Nu nalkas det mot vår och sommar och nya skoproblem. Med en skostorlek på 34,5-35 är den varma årstiden ett enda jakt på ett par snygga skor i rätt storlek. Hopplöst är ordet!

Vi är många kvinnor i Sverige som har små fötter (även stora) så jag förstår inte varför skotillverkarna inte ser en potentiell marknad i det här. Skopunkten har redan börjat ta in damskor i storlek 42, men ännu inte skor i små storlekar. De hänvisar till barnavdelningen. Men hur många vuxna kvinnor vill köpa rosa glittriga paljettskor för små tjejer?

Så länge det ej finns skor i rätt storlek på marknaden och i rimliga priser så föreslår jag skobidrag! Vi kvinnor med små fötter måste börja kräva vår rätt. Är det verkligen meningen att vi ska behöva välja bland några få exemplar och som dessutom kostar minst 1500kr? Hur många har råd med det?

Det är rent av diskriminering att vi inte kan köpa snygga skor till en rimlig summa som de flesta andra kan göra. Vi med små fötter vill också känna oss kvinnliga och vackra i snygga skor. Vi vägrar att välja bland det lilla sortiment som finns i dagsläget och betala en alldeles för hög summa för det!

Kommentarer
Postat av: Lisa

ja, jag håller med dig, det är jätte svårt att hitta. Skoföretagen måste ta fram skor i alla storlekar. Hoppas att du hittar.

2009-03-08 @ 15:29:03
Postat av: Anonym

Jag förstår inte varför det är så svårt. Vi är ju så många med små fötter. Skoaffärerna är medvetna om problemet. Men det är tillverkarna som måste börja agera.



Jag hoppas jag hittar ett par svarta peep toes i svart lack =)

2009-03-08 @ 15:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0