Mitt första blodprov!

Idag hade vi venös provtagning på schemat. Först övade vi på plastarmar med låtsasblod och sedan fick vi sticka på varandra. Jätteskoj! Men jag var nervös i början, inte för att jag är blod-och spruträdd, men för att göra illa min klasskompis. 

Det gick förvånansvärt bra, jag trodde att jag typ skulle svimma eller börja skaka hejdlöst. Men när det väl var över var jag smått besviken över att det gick så snabbt! *S* Min klasskompis har så bra kärl så jag kom in rätt på en gång .Direkt då jag kopplade röret så rann det blod. Kunde inta ha haft en bättre "patient"!

Imorgon fortsätter vi med injektioner, både subcutant och intramuskulärt. Vi får inte sticka på varandra utan endast på attrapper. Lite trist, men det kommer bli roligt iallafall!

Jag är så stolt över mig själv som gjorde mitt första blodprov idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0