Peppning

Idag träffade jag barnmorskan igen för en receptförnyelse. Vi pratade lite om mitt liv i allmänhet och hon försökte peppa mig med min viktnedgång. Jag är inte så stor och jag skulle inte fokusera på min vikt sa hon. Utan istället se riskfaktorerna, diabetes,stroke mm. Utöver nytt p-piller recept skrev hon ut 30 min motion varje dag!

Efterson jag tagit tag i mitt liv och börjat plugga och lämnat gamla demoner bakom mig, är det dags att förändra mitt yttre också. Det kommer vara skitsvårt jag vet! Men som barnmorskan sa, jag måste börja ändra på mitt tankemönster och dra loss offerkoftan. Mitt ex finns inte mer!

Jag fick ett mantra av barnmorskan som jag ska upprepa varje dag:

1. Frukost
2. Lunch
3. Middag

Varje gång jag får ett sug att äta där emellan ska jag börja tänka om. Inte gå till kylskåpet utan ta en liten promenad istället.

I juni har jag återbesök. HJÄLP! Men jag ska försöka så gott jag kan. Det ska jag lova mig själv och ingen annan!

Go girl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0